söndag 5 april 2009

Sjalnålar i ene

I helgen som nu snart är till ända, har jag mestadels varit ute. Det är nät som måste sättas upp för fler hagar till mina gäss, ankor och kalkoner. När så jag en stund tagit ledigt från hagarna har jag satt mig i snickarboa och täljt. Jag tror inte det finns något mer rogivande (förutom mina djur då förstås!) än att sitta med morakniven och tälja i ett träämne. Den här gången visar jag upp ytterligare lite sjalnålar. Kanske är jag väldans saktfärdig, men varje nål tar en timme att få färdig innan den är formad med kniven och sandpapprad för bästa möjliga yta. Det är tur att jag inte har de som levebröd, utan bara som en avkopplande hobby att sitta och tälja med kniven, eller vad jag nu gör i min snickarbod.





1 kommentar:

  1. Vilka fina! Speciellt mycket gillar jag den med hål i, mycket stilig! :)

    SvaraRadera